De vlag uit voor Horizontaal Toezicht!

Afgelopen dinsdag ontvingen wij officieel de vlag voor Horizontaal Toezicht van Jitse Kok, manager Naleving en Controle bij Zilveren Kruis. Een mooie mijlpaal die laat zien dat GGZ inGeest de afgelopen periode grote stappen heeft gezet richting Horizontaal Toezicht.

De vlag betekent dat wij het vertrouwen hebben gekregen om onze zorg op een andere manier te verantwoorden: In plaats van vooral controles achteraf, werken we steeds meer toe naar een situatie waarin onze processen en registraties aan de voorkant goed zijn ingericht.

Oftewel: 1x Raak écht waarmaken.

Waarom is dit belangrijk?

  • Voor cliënten – Vertrouwen dat de zorg die we bieden gepast, goed geregistreerd en correct gedeclareerd wordt.
  • Voor collega’s – Minder administratieve lasten, minder correcties, meer focus op zorg.
  • Voor de organisatie – Efficiënter, transparanter en toekomstbestendiger werken.
  • Voor zorgverzekeraars – Samen zorgen voor rechtmatige declaraties en voorkomen van controles achteraf.

Fred Paling, bestuurder GGZ inGeest:
“Ik beschouw deze mijlpaal als een erkenning van alle inspanningen die alle betrokken collega’s hebben verricht om de sturing op de registratie en facturatie op het door de zorgverzekeraars vereiste niveau te brengen.”

Dank aan alle collega’s!
Deze stap was niet mogelijk geweest zonder de inzet van veel collega’s binnen de organisatie. Dank aan het team A&IB van Zorg-ALO (in het bijzonder Wilma Zaal en Eline Sluimer) die stap voor stap alles hebben uitgewerkt. Maar ook de CISO, collega’s van applicatiebeheer, BI, Business Control en alle anderen die hebben meegedacht, processen hebben verbeterd of input hebben geleverd.

Bron: GGZ InGeest, LinkedIn